- Szczegóły
Na terenie Gminy funkcjonują dwie szkoły:
2. Gimnazjum Publiczne w Żmudzi
- liczba zatrudnionych nauczycieli - 17
- liczba oddziałów - 6
- liczba uczniów - 120
BLOG GIMNAZJUM PUBLICZNEGO W ŻMUDZI http://gimnazjumwzmudzi.blogspot.com/
SZKOŁA PODSTAWOWA W ŻMUDZI www.sp-zmudz.pl
SZKOŁA PODSTAWOWA W ŻMUDZI NA FACEBOOKu https://www.facebook.com/szkolaface
Szkoła Podstawowa w Żmudzi oraz Gimnazjum Publiczne w Żmudzi wchodziły w skład Zespołu Szkól im. Henryka Sienkiewicza w Żmudzi, który rozwiązany został moca Uchwały Nr XVIII/129/2012 Rady Gminy Żmudź z dnia 13 marca 2012 roku.
Kadra pracownicza zapewnia rozwijanie zainteresowań i uzdolnień swoich uczniów. Istnieje kilka kółek zainteresowań m.in.: matematyczne, przyrodnicze, ekologiczne, językowe (j. angielski, j. rosyjski, j. polski), muzyczne i sportowe.
Informacje o Szkole Podstawowej w Żmudzi
Szkoła Podstawowa w Żmudzi liczy 229 uczniów. Do klas I – III uczęszcza 76 uczniów. Klasy są nieliczne, przez co mają bardzo dobre warunki do nauki. W oddziałach przedszkolnych uczy się 47 dzieci. Funkcjonuje świetlica szkolna. Sale lekcyjne są przystosowane do przyjęcia sześciolatków do klasy I.
- W budynku klas 0 – III znajduje się 8 sal lekcyjnych, sala komputerowa, sala zabaw, pokój pedagoga, pomieszczenie do spożywania posiłków cateringowych, kąciki zainteresowań.
- W budynku klas IV – VI znajdują się 4 sale lekcyjne, gabinet pedagoga, sala gimnastyczna, siłownia, biblioteka, kąciki zainteresowań, szkolny radiowęzeł, sala komputerowa.
Podział klas przedstawia się następująco:
Odział 0 a – 24 wychowawca Beata Niepogoda Porzycka
Odział 0b – 23 wychowawca Elżbieta Tatys
Klasa Ia – 12 wychowawca Urszula Kubów
Klasa Ib – 11 wychowawca Katarzyna Bielak
Klasa IIa – 16 wychowawca Anna Siedlecka
Klasa IIb – 12 wychowawca Barbara Forysiuk
Klasa IIIa – 12 wychowawca Lucyna Cichosz
Klasa IIIb – 13 wychowawca Marzena Wawryszuk
Klasa IV – 30 wychowawca Dorota Ostrowska
Klasa V- 31 wychowawca Beata Łatwińska
Klasa VIa – 24 wychowawca Elżbieta Kwiatoń
Klasa VIb – 21 wychowawca Małgorzata Olszewska
Pedagog szkolny
Godziny pracy:
Budynek klas 0 – III każdy czwartek od 8.50 do 12.00
Budynek klas IV – VI
Poniedziałek : 9,40 – 10.40
Wtorek: 9.40 – 11.30
Środa: 11.40 – 12.25
Czwartek: 8.00 – 8.45
Piątek: 9.40 – 10.25W każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w budynku klas 0 – III przyjmuje pedagog i psycholog Poradni psychologiczno – pedagogicznej w Dubience.Godziny odjazdów autobusów
1. Maziarnia, Wólka Leszczańska, Leszczany, 13.50, 15.15
W poniedziałki, wtorki i piątki - autobus na życzenie rodziców – 11.40
2. Dryszczów – 12.40
3. Klesztów, Roztoka, Lipinki, Bielin , Ksawerów- 13.00, 14.15
4. Wołkowiany, Pobołowice – 13.15
Świetlica szkolna
W budynku klas 0 – III funkcjonuje świetlica szkolna. Ze świetlicy mogą korzystać dzieci uczęszczające do klas 0 – III.
Godziny pracy świetlicy:
Poniedziałek: 11.30 – 15.00
Wtorek: 7.30 – 8.00, 11.30 – 14.30
Środa: 11.30 – 14.30
Czwartek: 11.30 – 14.30
Piątek: 7.30 – 8.00, 11.30 – 14.30REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO KLASY PIERWSZEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŻMUDZI
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20.02.2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. z 2004 r. Nr 26, poz. 232)
- Ustawa z dnia 30 sierpnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z dnia 30 10.2013r. poz. 1265)
- Statut Szkoły Podstawowej w Żmudzi
1. Do Szkoły Podstawowej uczęszczają uczniowie zamieszkujący w Gminie Żmudź Uczniowie zamieszkali odpowiednio w odwodzie Szkoły Podstawowej w Żmudzi:
2. Rekrutacji uczniów do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej w Żmudzi dokonuje się z zachowaniem następujących zasad:
1) Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 30.VIII.2013r. w latach szkolnych 2014/2015 i 2015/2016 podziału uczniów klasy I publicznej szkoły podstawowej na oddziały dokonuje się według roku i miesiąca urodzenia, poczynając od uczniów najmłodszych. Klasy pierwsze nie mogą liczyć więcej niż 25 osób.
2) Klasa pierwsza Szkoły Podstawowej:
a) z urzędu - dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły,
b) na pisemną prośbę (wniosek) rodziców (prawnych opiekunów) skierowaną do dyrektora szkoły, dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami, w uzgodnieniu z organem prowadzącym
c) W roku szkolnym 2014/2015 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci:
d) urodzone w 2007r.
e) urodzone w okresie od dnia 1 stycznia 2008 r. do dnia 30 czerwca 2008
3) W roku szkolnym 2014/2015 dziecko urodzone w okresie od dnia 1 lipca 2008 r. do dnia 31 grudnia 2008 r. na wniosek rodziców, może rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego.
2. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor na wniosek rodziców oraz po zapoznaniu się z opinią Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dubience.
3. Zapisu do szkoły dokonują rodzice lub prawni opiekunowie na podstawie dowodu osobistego oraz aktu urodzenia dziecka. Rodzice wypełniają stosowny wniosek i się pod nim podpisują.
4. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych szkoły podstawowej oraz przydziału dzieci do poszczególnych klas dyrektor powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjno – Kwalifikacyjną w składzie:
1) wicedyrektor szkoły- przewodniczący
2) pedagog
3) wychowawcy tworzonych klas pierwszych
5. Zasady naboru wynikają z przepisów Ustawy o Systemie Oświaty (Dz.U.2014,poz.7) z dnia 6 grudnia 2013r.
6. Liczbę klas pierwszych i oddziałów przedszkolnych ustala organ prowadzący szkołę.
7. Przy przydziale dzieci do klas pierwszych zapisuje się jednakową liczbę uczniów przyjmując:
1) zasadę koedukacyjności – równomiernego podziału na chłopców i dziewczęta w klasie
2) miarę możliwości i za zgodą dyrektora uwzględnia się inne pisemne prośby rodziców i inne kryteria, jak np. utrzymanie rodzeństwa w jednej klasie,
8. Ostatecznego przydziału uczniów do klas I dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej.
9. Odwołania dotyczące ustaleń Komisji można składać pisemnie w terminie 7 dni od daty ogłoszenia list uczniów klas pierwszych w sekretariacie szkoły, rozpatruje je dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu wakacji.
10. Terminy:
1) Do 31 marca – powiadomienie rodziców o obowiązku dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do klasy I.
2) Powiadomienia umieszczane są na stronie internetowej naszej szkoły oraz wywieszane jest ogłoszenie w budynkach szkoły.
3) Podstawowa rekrutacja dzieci do klasy pierwszej na rok szkolny 2014/2015 odbywa się w terminie od 01.04.- do 16.04.2014r. Również po tym terminie mogą być przyjmowane wnioski rodziców o przyjęcie dzieci do klasy I.
11. Na wniosek rodziców ucznia oraz po zasięgnięciu opinii psychologiczno- pedagogicznej dyrektor może zezwolić na pozaszkolną formę realizacji obowiązku szkolnego.