Formularze do wymiaru i poboru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości
Do ustalenia wysokości podatku od nieruchomości na terenie Gminy Żmudź w roku 2025 należy zastosować:
- Uchwała Rady Gminy Żmudź Nr IX/60/2024 z dnia 12 listopada 2024 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie gminy Żmudź na rok 2025
Do ustalenia wysokości podatku rolnego na terenie Gminy Żmudź w roku 2025 należy zastosować:
- Uchwała Rady Gminy Żmudź Nr IX/61/2024 z dnia 12 listopada 2024 r. w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczania podatku rolnego na rok 2025
- 207,50 zł od 1 ha przeliczeniowego gruntów gospodarstw rolnych (równowartość 2,5 q żyta),
- 415,00 zł od 1 ha gruntów pozostałych (równowartość 5 q żyta).
Do ustalenia wysokości podatku leśnego na terenie Gminy Żmudź w roku 2025 należy zastosować:
Podatek ten od 1 ha za rok podatkowy wynosi równowartość pieniężną 0,220 m³ drewna, obliczoną według średniej ceny sprzedaży drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok podatkowy. Średnią cenę sprzedaży drewna, ustala się na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej ,,Monitor Polski” w terminie 20 dni po upływie trzeciego kwartału.
Zgodnie z komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2024 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2024 r. średnia cena sprzedaży drewna wyniosła 277,35 zł za 1 m3.
Stawka podatku leśnego na 2025 r. wynosi:
Od 1 lipca 2019 roku obowiązują nowe wzory formularzy podatkowych (zarówno deklaracji jak i informacji na podatek od nieruchomości, podatek rolny oraz podatek leśny).
W związku z powyższym informujemy, iż wszystkie wzory nowych formularzy podatkowych, dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod wskazanym niżej linkiem:
https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/ oraz w Urzędzie Gminy Żmudź ul. Kasztanowa 22 (pok. nr 12)
Sprzedaż napojów alkoholowych
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż/podawanie napojów alkoholowych Pobierz druk
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie wpłaty Pobierz druk
Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych Pobierz druk
Informacja o środowisku
Postępowanie administracyjne w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Pobierz druk
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia Pobierz druk
Karta Informacyjna Przedsięwzięcia Pobierz druk
Gospodarka przestrzenna
Wniosek o wydanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Żmudź Pobierz druk
Pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego Pobierz druk
USC i ewidencja ludności
Wniosek o wydanie dowodu osobistego (drukować dwustronnie) Pobierz druk
Wniosek o wydanie skróconego/zupełnego aktu Pobierz druk
Wniosek o sprostowanie treści aktu Pobierz druk
Stypendium szkolne
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY MATERIALNEJ O CHARAKTERZE SOCJALNYM W FORMIE STYPENDIUM SZKOLNEGO NA ROK SZKOLNY 2024-2025
OŚWIADCZENIE O SYTUACJI RODZINNEJ I MATERIALNEJ RODZINY UZASADNIAJĄCE PRZYZNANIE STYPENDIUM SZKOLNEGO NA ROK SZKOLNY 2024-2025
Inne
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu Pobierz druk
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Pobierz druk
Wniosek o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie, umieszczenie urządzeń- w pasie drogowym Pobierz druk - za zajęcie
Pobierz druk - za umieszczenie
Wniosek - umieszczenie obiektów reklamy Pobierz druk
WNIOSEK o wydanie zezwolenia na prowadzenie w pasie drogowym drogi wewnętrznej robót niezwiązanych z budową, przebudową, remontem utrzymaniem i ochrona dróg Pobierz druk
WNIOSEK o wydanie zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym drogi wewnętrznej urządzeń infrastruktury technicznej lub obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego Pobierz druk
WNIOSEK o wydanie zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym drogi wewnętrznej urządzeń infrastruktury technicznej lub obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego Pobierz druk
Informacja o sposobie zabezpieczenia robót Pobierz druk
Pomoc de-minimis w rolnictwie Pobierz druk
Wniosek o wydanie informacji z planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Żmudź Pobierz druk
Wydanie zezwolenia na wycinkę drzew Pobierz druk
Wniosek o wydanie zaświadczeń Pobierz druk
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego Pobierz druk
Wniosek o wydanie warunków na wykonanie wjazdu na działkę Pobierz druk Klauzula informacyjna
Wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci wod-kan Pobierz druk Klauzula informacyjna
W celu zrekompensowania wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności, w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej, został wprowadzony dodatek osłonowy. Jest to wsparcie dla obywateli, których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2 100 zł w gospodarstwach jednoosobowych lub 1500 zł na osobę w gospodarstwach wieloosobowych.
Na mocy ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. 2022 r. poz. 1) samorządy realizują zadania związane z przyjmowaniem wniosków i wypłatą dodatku osłonowego mieszkańcom.Wnioski o dodatek osłonowy mieszkańcy mogą składać w swojej gminie do 31 października 2022 r.
Wnioski o ustalenie prawa do dodatku osłonowego można składać od stycznia 2022 roku:
na piśmie,
elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP na skrzynkę podawczą OPS Żmudź (wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym).
Pisemne wnioski o wypłatę dodatku osłonowego można składać w:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Żmudzi
ul. Kasztanowa 24
22-114 Żmudź
Informujemy, że na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska www.gov.pl/klimat/dodatek-oslonowy znajduje się instrukcja wypełnienia wniosku.
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Podatek akcyzowy
Wniosek
Zestawienie faktur
Klauzula informacyjna (dla osób składających wniosek PIERWSZY RAZ)